Szlachetna biel, czarny charakter - który jest bliższy Twojej naturze?
dodany: 2009-09-08 przez: Marek Pisarik
Typ:
Promocja skierowana do klientów końcowych.
Grupa docelowa:
użytkownicy telefonów komórkowych.
Cel:
Aktywizacja sprzedaży produktu.
Strategia:
konkurs powiązany z zakupem produktu.
Idea:
Celem promocji było przede wszystkim skierowanie uwagi konsumentów na nową technologię i jej możliwości. Opcja tworzenia i przesyłania multimediów za pomocą telefonu została wykorzystana jako baza dla mechanizmu promocji. Klienci, decydujący się na zakup modelu SL65, zostali zaproszeni do multimedialnej zabawy; ich zadaniem było przesłanie MMS-a, interpretującego slogan reklamowy.
Nagroda:
Powiązanie marki z nowoczesnym stylem życia zostało osiągnięte między innymi poprzez wybór nagrody. Właściciele telefonów w kolorze białym mieli okazję wygrać samochód Mini Cooper w tonacji szlachetnej bieli – na posiadaczy czarnej wersji czekał Mini w kolorze głębokiej czerni. Marka auta stała się również inspiracją dla gry słów w nazwie promocji: MINI KONKURS.
Wyzwanie:
zwrócenie uwagi klientów na najnowszy model aparatu nowej generacji z wbudowaną kamerą video; promocja idei tworzenia i przesyłania multimediów za pomocą telefonu.
Efekt:
atrakcyjny system identyfikacji wizualnej, wzrost sprzedaży promowanego modelu, skojarzenie marki ze stylem życia.
Geneza promocji:
Siemens SL65 był jednym z pierwszych telefonów komórkowych na rynku, wyposażonych w kamerę video. Ultranowoczesny i stylowy, skierowany do ludzi zainteresowanych technologicznymi nowościami, wymagał starannie opracowanej strategii promocji sprzedaży, która podkreśliłby jego unikalny i prestiżowy charakter. Ogólnopolska kampania reklamowa, dla której konkurs stanowił wsparcie w punktach sprzedaży, została oparta o silny kontrast kolorów – czerni i bieli oraz związanej z nimi symboliki. Slogan reklamowy „Szlachetna biel, czarny charakter – który jest bliższy Twojej naturze?” stał się również inspiracją przy podejmowaniu decyzji dotyczących konkursu dla klientów.
Narzędzia:
Na potrzeby promocji powstał spójny i klarowny system identyfikacji wizualnej.
Komunikacja:
W salonach sieci komórkowych i punktach sprzedaży pozaoperatorskiej została zorganizowana przy użyciu materiałów POS: plakatów, standów, wobblerów, kart informacyjnych oraz naklejek na pudełkach. Zastosowano także niekonwencjonalną metodę bezpośredniego oddziaływania na posiadaczy nowych modeli – w telefonach zainstalowano specjalne, interaktywne wygaszacze – uruchomienie telefonu otwierało jednocześnie dynamiczną aplikację z przypominającym o konkursie Mini Cooperem w roli głównej.
Sekret:
Tworząc strategię promocji, zwróciliśmy szczególną uwagę na aspiracje konsumentów. Połączenie nowoczesnej technologii zastosowanej w telefonie z kultową marką auta nadało promocji lifestylowego charakteru.
Wskazówka:
W przypadku marek aspiracyjnych, klient kupuje koncepcję własnego „Ja”, która jest zawarta w wizerunku marki. Aby wzmocnić powiązanie marki z określonym stylem życia, warto zwrócić uwagę na dobór odpowiedniej nagrody. Wynikające z niej asocjacje, pośrednio mogą przekładać się również na wizerunek promowanego produktu. Starannie wyselekcjonowana nagroda tworzy korzystne wsparcie dla marki. Tworząc koncepcję i mechanizm promocji, kładziemy szczególny nacisk na powiązanie marki ze stylem życia grupy docelowej. Dzięki temu nasi Klienci mają pewność, że podjęte działania trafiają do świadomości odbiorców w sposób najbliższy ich oczekiwaniom.
2009-10-04 Podróż SX - mentalna
2008-10-10