Promocja na wagę Zdrowia czyli Royal Canin w trosce o naszych pupili.
dodany: 2012-05-23 przez: Marek Pisarik
Typ:
Loteria promocyjna skierowana równolegle do klientów pośrednich i końcowych.
Grupa docelowa:
Lekarze weterynarii oraz właściciele psów.
Cel:
Zwrócenie uwagi właścicieli czworonogów na problem nadwagi u zwierząt i możliwości niwelowania jego negatywnych skutków poprzez dietę odchudzającą.
Wyzwanie:
Konieczność przełamania stereotypów w sposobie postrzegania kondycji fizycznej i zdrowia zwierząt przez ich opiekunów; stworzenie mechanizmu łączącego promocję dla klientów pośrednich i końcowych.
Strategia:
Loteria powiązana z poleceniem produktu (lekarze) i jego zakupem (właściciele psów).
Efekt:
Społeczny wydźwięk akcji marketingowej, ponad 500 psów włączonych w program odchudzania.
Mechanizm:
Komunikacja loterii promocyjnej została ukierunkowana dwutorowo i częściowo oparta na mechanizmie rekomendacji przez zaufaną osobę – w tym przypadku lekarza weterynarii. Do każdego opakowania karmy dietetycznej, sprzedawanej w klinikach i gabinetach weterynaryjnych, został dołączony kupon promocyjny. Właściciele psów z nadwagą, kupując produkt ułatwiający powrót ich czworonogów do formy, mieli okazję zostać nagrodzeni za swoją troskę o zdrowie pupila. Jednocześnie - poprzez wspólny kupon zgłoszeniowy – udział klienta w konkursie został powiązany z gratyfikacją lecznicy, w której karma została zakupiona.
Hasło reklamowe:
Akcji towarzyszyły dwa hasła reklamowe; „Zabierz psa do SPA!”, nawiązujące do nagrody przeznaczonej dla klientów końcowych i „Promocja na wagę zdrowia”, ukierunkowane na lekarzy weterynarii. Dla właścicieli psów, którzy wzięli aktywny udział w loterii, została przygotowana nietypowa nagroda – dwuosobowy wyjazd do SPA w towarzystwie czworonożnego pupila. Kliniki i gabinety weterynaryjne, w których został dokonany zakup produktu, wzięły udział w losowaniu profesjonalnej wagi lekarskiej.
Sekret:
Akcji towarzyszyły działania PR, zrealizowane przy pomocy zewnętrznej agencji public relations. Dzięki temu uzyskano efekt synergii – współpraca dwóch wyspecjalizowanych agencji zagwarantowała sprawny przebieg całej akcji, odpowiednie nagłośnienie działań i duży oddźwięk ze strony grupy docelowej.
Warto wiedzieć:
Promocja wąsko profilowanej marki to doskonała okazja, aby skorzystać z potęgi marketingu szeptanego. Rodzina, znajomi i eksperci to według konsumentów najbardziej wiarygodne źródła opinii o produktach, a rekomendacja zaufanej osoby wzmacnia autentyczność przekazu marketingowego. Decydując się na wparcie kampanii promocyjnej techniką World-of-Mouth-Marketing, należy zwrócić szczególną uwagę na wybór odpowiednich ambasadorów marki – w przypadku specjalistycznego produktu, wsparcie profesjonalistów jest niezastąpione.
Etyka promocji:
Premiowanie zaangażowania specjalistów cieszących się autorytetem i zaufaniem wśród odbiorców może rzutować na etyczny aspekt podejmowanych działań. Dlatego podczas konstruowania mechanizmu promocji tak ważne jest uwzględnienie możliwych sposobów postrzegania akcji przez klientów końcowych. W tym przypadku nabywcy karmy odchudzającej mieli świadomość udziału lecznic w akcji – co więcej, dysponując wspólnym kuponem promocyjnym, mieli również wpływ na gratyfikację lecznicy, jeżeli produkt spełnił ich oczekiwania. Budując strategię komunikacji marki dla naszych Klientów, dbamy o etykę podejmowanych działań.
2012-06-28 Kodobranie dla McCain
2012-03-21