Podróż SX - mentalna
dodany: 2008-10-10 przez: Marek Pisarik
Klient: Siemens Mobile
Grupa docelowa: przedstawiciele mediów, klienci biznesowi
Cel: prezentacja modelu SX1 z wbudowaną kamerą
Miejsce: Fabryka Norblina w Warszawie
Strategia: Na potrzeby promocji nowego telefonu zaadaptowaliśmy klimatyczne, industrialne wnętrza zabytkowej fabryki na Woli. Multimedialny spektakl z pogranicza fikcji i rzeczywistości przeniósł uczestników w lata 30-te; kataryniarz, pucybut, dziewczynka z zapałkami, skrzypek i kwiaciarka oraz występ tradycyjnego jazzbandu bawiły i wzruszały publiczność. Tradycyjne ulotki zastąpiliśmy specjalnym nakładem gazety codziennej; gazeciarz rodem z przedwojennej Warszawy kolportował wśród gości unikatowe egzemplarze wieczornego wydania "Gońca Ilustrowanego". Dziennik zapowiadał przybycie do miasta wyjątkowego gościa - "nadzwyczaj eleganckiego i obeznanego z filmowym światkiem". Goście wzięli również udział w projekcji niemego filmu - dialogi bohaterów wyświetlane na stylowych planszach z epoki dotyczyły tajemniczego przybysza. Muzyczną oprawę filmu tworzył na żywo - jak w przedwojennym kinie - prawdziwy taper, grając na pianinie.
Nasz sekret: Uczestnicy eventu udali się w sentymentalną podróż w czasie, która okazała się być filmem kręconym przy pomocy promowanego modelu. Dopiero pod koniec części artystycznej goście poznali powód, dla którego spotkali się w tak nietypowych okolicznościach - pojawienie się nowoczesnego, multimedialnego telefonu zostało zaakcentowane setem VJ-skim - muzyce z konsolety towarzyszyły wizualizacje wyświetlane na ścianach Fabryki.
Wyzwanie: Największym wyzwaniem, z którym się zmierzyliśmy się podczas tej realizacji, okazała się adaptacja miejsca. Częściowo zrujnowane budynki dawnej fabryki wymagały nie tylko stylowej scenografii, ale również przystosowania do potrzeb eleganckiej gali i przyjęcia gości w wieczorowych strojach. Listopadowa aura nie sprzyjała naszym planom, ale dzięki odpowiedniej aranżacji i profesjonalnym nagrzewnicom, udało nam się stworzyć ciepłą, klimatyczną atmosferę.
Warto wiedzieć: Kierując pokaz do branżowej publiczności, którą nie jest łatwo zaskoczyć technologicznymi nowinkami, warto sięgnąć po filmową technikę suspensu - budując stopniowo nastrój zaciekawienia wśród przybyłych i zostawiając wyjaśnienie zagadki na sam koniec, osiągniemy lepszy efekt, niż w przypadku podania pełnej i gotowej informacji, wraz z powitalnym drinkiem.
2009-09-08 Jak zmierzyć styl. SIEMENS.
2007-05-13