Zimny Żywiec i Pizza Hut - krzyżówka doskonała.
dodany: 2010-05-02 przez: Marek Pisarik
Promocja konsumencka w Pizza Hut
Typ:
Cross-promocja skierowana do klientów końcowych.
Grupa docelowa:
Klienci restauracji Pizza Hut w całej Polsce.
Cel:
Intensyfikacja sprzedaży piwa Heineken w restauracjach Pizza Hut.
Wyzwanie:
Wypracowanie jednolitego layoutu materiałów promocyjnych na potrzeby realizacji wspólnego budżetu dwóch klientów – pogodzenie różnych oczekiwań w kwestiach przekazu reklamowego i grafiki; organizacja promocji w miejscu, w którym ludzie spożywają posiłek i niechętnie angażują się w konkursy i zabawy.
Strategia:
Konkurs nawiązujący poprzez muzyczną konwencję do wizerunku jednego z partnerów promocji
Efekt:
Wzrost sprzedaży promowanych produktów; przyznanie 70 wybranym uczestnikom akcji atrakcyjnychnagród.
Konkurs „Najlepsze kawałki tylko w Pizza Hut”
Został zrealizowany na zlecenie połączonych sił Grupy Żywiec i American Restaurants. Wspólny budżet, różne zasady kreowania wizerunku marki i wytyczne dotyczące projektowania identyfikacji wizualnej. Czy da się pogodzić tak różne potrzeby i uniknąć szumu komunikacyjnego, który zdezorientuje klienta? Prezentujemy rozwiązania przygotowane przez naszą agencję. Fundamentalnym założeniem działań prowadzonych w restauracjach Pizza Hut, było połączenie w jednolitej konwencji, promocji piwa Heineken z popularyzacją pizzy azjatyckiej. Nadając promocji muzyczne tło, nawiązaliśmy do wizerunku piwa Heineken, powszechnie kojarzonego z Opener Festival – największym festiwalem muzycznym w Polsce.
Mechanizm:
Klient restauracji, zamawiając zestaw złożony z promowanych produktów, otrzymywał w prezencie zabawny brelok oraz kupon upoważniający do wzięcia udziału w konkursie. Na kuponie postawiono przed nim zadanie kreatywne, w postaci otwartego pytania: „Czym jest dla Ciebie muzyka w Pizza Hut?”.
Sekret:
Ponieważ udział w zabawie wymagał twórczego zaangażowania, dla równowagi uprościliśmy częśćformalną, czyli procedurę przystąpienia do konkursu. Aby zyskać szansę na zdobycie bezprzewodowego centrum muzycznego lub odtwarzacza mp3, uczestnik akcji nie był zobowiązany do wysyłania sms-ów ani zbierania paragonów – wystarczyło, że wychodząc z restauracji wrzucił poprawnie wypełniony kupon do urny znajdującej się w lokalu.
Narzędzia:
W procesie komunikowania promocji klientom, postawiliśmy szczególny nacisk na materiały POS: plakaty, kupony zgłoszeniowe, promocyjne standy na stołach i specjalne podkładki pod szklanki w kształcie płyt CD. Integralny i przyciągający uwagę element identyfikacji wizualnej stanowiła urna na kupony zgłoszeniowe, imitująca głośnik muzyczny. Materiały graficzne zostały przygotowane według wzorca wypracowanego w wyniku licznych konsultacji – zielona, charakterystyczna dla Heinekena kolorystyka, została połączona ze sloganem reklamującym Pizza Hut.
Warto wiedzieć:
Gdy o wygranej w konkursie decyduje kreatywne podejścia klienta do tematu, warto zadawać proste pytania, na które potencjalny uczestnik może udzielić odpowiedzi kwalifikującej go do otrzymania nagrody. Poziom inwencji wśród odbiorców promocji bywa bardzo zróżnicowany – wielowymiarowość pytania sprawia, że rośnie ryzyko uzyskania niezadowalającego wyniku lub braku odpowiedzi, utrudniając realizację regulaminowych założeń. Kolejny newralgiczny punkt, który może zaważyć na powodzeniu całej akcji, to proces rozmieszczenia materiałów POS, w lokalach objętych konkursem. Firmy często polegają na własnych kanałach dystrybucji, które nie zawsze wywiązują się z zadania w sposób sprzyjający realizacji programu. Powierzenie całości obsługi agencji reklamowej gwarantuje właściwy przebieg promocji. Promocja krzyżowa to doskonały sposób na zdobycie nowych klientów poprzez nawiązanie współpracy strategicznej z niekonkurencyjnym partnerem. Agencja Motive oferuje swoją pomoc zarówno w budowaniu merytorycznych fundamentów, jak i tworzeniu komunikacji oraz oprawy wizualnej dla wspólnych akcji promocyjnych.
2010-09-21 Platforma internetowa dla ORLEN Oil
2010-03-30